Efter att egenhändigt fixat så att vatten och ström fungerar simultant hemma i går (vi har haft problem med det hela, antingen har bara vattnet eller elen levererat) så har jag idag egenhändigt räddat min dator från seriösa virusangrepp. Genom att starta den i recovery mode och spåra ändringar på hårdskivan lyckades jag isolera och få ut vad det nu än var som gjorde att den vägrade starta normalt.

Så bring it on, idag klarar jag vad som helst.


Annars är allting bara bra. Vi har haft en kall vecka med aningen regn. Rätt skönt egentligen så får jag jobba utan att ha dåligt samvete för att inte vara utomhus. I helgen ska jag träffa Mia och bara ta det riktigt lugnt. Både Mia och jag är på icke-någon-alls-alkohol-diet, Mia då hon äter antibiotika och jag då jag fick en dos av superantihistamin för att hjälpa ögonen. Så det blir nog riktigt lugnt.

Ha en bra helg allihopa, och åt alla mammor: glad morsdag!