Äh, det här ghettot är nog inte så farligt. Jag börjar faktiskt gilla det här stället rätt mycket, det ger litet extra krydda till din dag att bo här. Idag fastnade min buss in till stan och kronjuvelerna (idag var jag ännu turist med M och kollade på seriöst bling bling i Tower of London) i värsta kvarteren och jag fick ta mig en promenad längs gatorna som såg ut som direkt hämtade ur Massive Attack's Unfinished Symphony. Kände mig väldigt, väldigt vit för första gången på många år. Men bra gick det, fram kom jag och blingblinget var väldans vackert.

En annan kuriositet var att min dator vägrade fungera i hemmanätverket till en början. Lösningen var att ringa till BT:s telefonservice igår kväll. BT har utlokaliserat alla sina serviceenheter till pakistan, alltså satt jag igår på telefonen med en trevlig ung pakistanier som kapade min dator. Han loggade in sig på något sätt så han styrde min dator, och fixade så att allting nu fungerar perfekt. Det roliga var att min dator ju är inställd på svenska, och det fattade ju inte han, så vi tillbringade kring en timme med att han talade om vad han letade efter, jag översatte alla rubriker och ikoner och meddelade honom att "till höger, en upp och två till höger igen". Interesting.

I morgon ska jag få pröva en av de där perukerna domarna här har på sig på rättegångarna. Med litet tur kanske jag till och med får använda den.