Jag tror att söndagar är mina nya favoritdagar. Bara man förstår att inte planera något, så att man får ta dagen som den kommer sen om den kommer. Idag har jag hängt omkring hela dagen, inte gjort så mycket vettigt. Suttit på parkbänkar, tänjt och sträckt mina långa ben, odlat fräknar och tillbringat närmare en timme i en varmdusch. Riktigt söndagsmässigt alltså.

Jag pratade med kompisen i London idag, berättade var min kommande lägenhet finns. Hennes reaktion var:
- jaaa, inte kan du ju bo där. jag tror nog att du får vara rätt mycket hos mig. det är ett sånt där ställe där det finns mycket människor med huppare.

Söta kompisen försökte tydligen säga att det är värsta invandrarghettot, och att det inte är någon idé att tro att jag ska trivas där. Deprimerande, men jag tar det som en utmaning - jag lovar att jag kommer att ha det riktigt, riktigt bra där, bara jag inte blir rånad eller nerslagen.