Ok, två inlägg på en dag är litet för mycket såhär efter ett års uppehåll, jag vet. Men nu är det ilska på gång.

 

Förra hösten gjorde jag ett stort och jävligt projekt för arbetsgivare X. Projektet tog slut vid årsskiftet, och som överenskommet i vårt kontrakt sände jag en räkning på mina timmar och väntade mig betalning efter 45 dagar, vilket var dealen i kontraktet. Kom pengarna? Nej. Kom pengarna efter litet tjat? Nej. Kom pengarna efter jävla mycket tjat och fittigheter? Jo.

Ok, men medan jag var glatt ovetande om att de är tröga med att betala, så gick jag med på att i Januari resa till Rom för arbetsgivare X:s räkning. På ett möte. För mötet fick jag timarvode + resekostnader. Döm om min förvåning när resekostnaderna betalades i tid.

MEN, har jag fått något timarvode? Nej. Har jag fått timarvode efter litet tjat? Nej. De säger att de aldrig fått någon räkning - bullshit. Nu blir det alltså mycket tjat och jävla jobbigheter igen. Att det ska vara så förbannat svårt.

Vad lär vi oss av detta? Arbeta aldrig för X igen. Aldrig.

Det här skrev jag mest för att jag skulle komma ihåg hur jävligt det är nästa gång de ringer. För även om det är jävligt att få ut pengarna så är det ganska roligt när de sen kommer.