Jag också vill vara ledig i morgon och fira att Jesus for till himlen. Och så skulle jag gärna också ta fredagen ledig, sådär som mellandag.

Men nej. Jag svettas och jobbar och är yr då datorn strejkar och därmed även axlarna. Idag ska jag ännu reda ut hur olika metoder för harmonisering är anpassade till asylärendenas speciella natur, så att jag nästa vecka kan informera amerikanska kolleger om det samma, i morgon ska jag sitta i domstolen hela dagen och höra på ändlösa förhör av utlänningar som bara gråter och härjar, och på fredag, min sista dag här, ska jag sliten och trött efter en vecka av för mycket jobb få skola en bunt solicitors i europeisk asylrätt. Vill hellre vara ledig, det här är för mycket för mig.

Nästa vecka är ännu ett helvete, massor att göra och många saker att vara nervös för, men sen blir det ledigt. En vecka ledigt med bästa vännerna på stranden i solen med en Pina Colada i handen, solbrillorna på näsan och hunkiga sydeuropeer kring fötterna. Nåja, nästan i alla fall. Jeee, jeee, jee, kanske jag orkar i alla fall!