För att min mage ska tåla fettet i den engelska maten krävs strikt disciplin - regelbundna måltider, mycket sömn och motion samt ett minimum på två liter vatten om dagen. En eller ett par dagars avvikande schema och jag är helt upp och ner igen. Och det är inte bara magen som ger upp, utan då allt blod dras till inälvorna är jag vinglig och svimfärdig så fort jag gör någonting. Så de nästkommande veckorna ska jag avnjuta tre regelbundna måltider om dagen, två mellanmål, tre morgonrundor joggning i veckan, två pass på gymmet och ett minimum av två liter vatten om dagen.

Det är väl åldern som tar ut sin rätt.

Jag är ensam hemma tills tisdag, vilket faktiskt är rätt skönt. Det är också första helgen här utan inplanerade större festligheter, så jag ska shoppa och ta det lugnt i helgen tror jag. Har ännu inte hunnit till portobello, så jag tror att jag ska göra ett försök på det i morgon. Sen är det Kylie-utställning och Kew Gardens som lockar... Få se vad man hinner och orkar med.

Vädret är litet kyligare nu. Det har varit under 20 hela veckan, och man behöver inte vara orolig att svettas ihjäl på tunnelbanan...