En vecka av de grymmaste arbetsveckorna jag kan erinra mig är snart över. Idag gäller det ännu att klara av en rätt avancerad diskussion med en bunt amerikaner (det är ett stort möte om olika saker, jag är enda under professors-nivå som blev inbjuden så nu måste jag leka smart), att skriva ihop ett utlåtande till en domstol och att löneförhandla med chefen. Sen är det över för den här gången.

Mina ögon har fått stressfel. Jag trodde det var allergi och gick till arbetsplatshälsovården för att få medicin, men där meddelade man att det verkligen inte är frågan om allergi. Ögonläkaren hittade inga fel, och därmed måste mina röda, kliande och inte så trevliga ögon bero på något annat. Problemet är bara att jag på eftermiddagarna inte längre ens ser att läsa från papper, de blir så trötta..

Nåja, nästa vecka är det semester - både för mig och mina ögon. Välbehövt.