Idag är jag riktigt trött. Har flängt från ställe till ställe hela förmiddagen, nu väntar stora mängder arbete. Känns egentligen litet onödigt att vara ledig över påsk när jag har så mycket att göra. Å andra sidan så vet jag ju att det är skönt att vara ledig sen när man faktiskt är ledig. Men ibland är det svårt att slappna av när man vet att högarna bara växer.

En vecka kvar i Finland. Jag tycker nästan det börjar bli litet roligt hur jag överdriver den enorma inverkan på mitt liv som 7 veckor borta från Helsingfors kommer att ha på mitt liv. För det första vägrar jag ta i beaktande att jag kommer att ha ett liv där borta. För det andra har jag tydligen förträngt att jag senast för några år sedan var borta från Helsingfors i närmare 2 år utan att någon större skada skedde. Jag vet inte, men det känns faktiskt mest jobbigt att fara.

I påsk ska jag i alla fall vara ledig från allting några dagar. Sen blir det tvätt, pack, födelsedagsfest och iväg.