Jag har aldrig varit allergisk mot pollen förrän nu. Ögonen känns som sandpåsar, svider och bränner, synfältet är allt annat än klart, halsen sticker och näsan rinner. Man börjar förstå varför folk på gatorna använder skyddsglasögon och andningsskydd.

Och så har jag fått bekanta mig med den engelska el-effektiviteten. Vi har något krångel med elen i huset där jag bor, så i morse skulle det komma elgubbar och kolla på vårt proppskåp. De stegade in som utlovat vid åtta, lämnade alla sina grejer och telefoner och skit i vårt vardagsrum, gick iväg och kom tillbaka vid elva. Jag är ensam hemma för tilfället så jag fick snällt sitta och vänta på att de skulle komma tillbaka. Surt.

Idag är alltså ingen bra dag. Men litet jobb till, en långpromenad i pollenhelvetet, stretchning i parken och en tur via den ekologiska mataffären ska nog hjälpa upp det hela. Och utsikterna om en bättre dag i morgon!