Inte var det så farligt att komma hit till Englandia :) Själva resan var kämpig, min väska vägde alltför mycket och på grund av roadworks i tunnelbanan blev det många trappor att bära den i. Men det är ju bara bra ur motionssynpunkt.

Lägenheten är fin, kämppisen trevlig och überaktiv och företagsam. Stället jag bor på är intressant, såhär ur ett förstadagsperspektiv. Om jag går till höger utanför ytterdörren kommer jag till stora korsningar, underliga järnvägsbroar och engelsk slum. Om jag däremot går till vänster kommer parker med ankdammar och tennisplaner, välansade tulpanrabatter och små kiosker med organic food. Det har varit urfint väder hela dagen, så jag har bekantat mig med stället per fot - och i ärlighetens namn är det här faktiskt rätt trevligt. Finns en dansskola, en boxningshall (gissa på vilka sidor om ytterdörren :)) och en massa roliga pubar. I morgon väntar äventyret att försöka ta sig in till stan.

Men jo, allt bra!