Kontrollfreaket har med våren fått en ny sida - den som tycker om att ta saker som de kommer och organisera kaoset sen när det känns rätt.

Jag är rätt imponerad över hur litet kontrollfreak jag varit den senaste tiden. Jag har till och med vandrat oplanerat mellan oplanerade besök och kaffestunder flera dagar den senaste tiden. Jag har glömt att avboka gymbesöken när jag inte orkat fara utan gått och sippat cokis i stället. Och jag har struntat i att diska och tvätta den senaste veckan. På något sätt fungerar det oorganiserade när kaoset är bekant, när man kan känna sig trygg i att man ungefär vet vad kaoset går ut på.

Däremot, när kaoset handlar om något okänt så är kontrollen fortfarande viktig. Jag planerar, printar och funderar på hur jag bäst ska ta mig från min Engelska ghetto-bostad till mitt arbete. Jag har en tanke i bakhuvudet om att jag gör en alldeles för stor deal av hela den här resan, men för att stilla min "jag vill inte åka"-ångest fungerar inget annat än planeran och klagan. Sorry, kompisarna.

Men sådär annars är kontrollen inte på topp nu. Vilket ju är väldans skönt. Jag hoppas att jag får organisera och kontrollera så pass mycket i England att jag kan slappa resten av sommaren sen. Sommar - ordet smakar gott till och med på tangentbordet.